Profiel Kees Voorhoeve

Ik heb vanaf 1984 verschillende studies gevolgd bij de godsdienstfilosoof
Daniël van Egmond over filosofie en theosofie en ik heb 20 jaar ervaring met meditatie, onder andere beoefend binnen boeddhistische stromingen in het
Zen-boeddhisme, in verschillende Tibetaans-boeddhistische tradities en recent binnen de Bön/Dzogchen traditie van Tenzin Wangyal Rinpoche.

Sinds 1996 ben ik ook betrokken bij studie- en meditatiegroepen binnen de Joods-Christelijke context en Westerse Mystiek.

Ik ben afgestudeerd aan de HBO Lerarenopleiding in Gezondheidskunde.
In 2010 heb ik een 4-jarige cursus Geestelijke Begeleiding afgerond en ik heb een master Humanistische Vorming en Levensbeschouwing gevolgd.


In het verleden heb ik gewerkt als hulpverlener in de psychiatrie, crisisinterventie en jeugdhulpverlening.

In mijn dagelijkse werkzaamheden ben ik sinds 1998 verbonden als docent aan de Hogeschool van Amsterdam bij de opleiding Maatschappelijk Werk / Social Work.

Ik ben docent bij de minor Zingeving en Samenleving, geef lessen over filosofie en religie, verlies en rouw, methodiek-ontwikkeling en begeleid studenten in Socratische Intervisie.

Naast de Hogeschool van Amsterdam, werk als studiecoördinator en docent aan de Academie voor Geesteswetenschappen en geef ik bij de Opleiding Spiritualiteit en Zingeving onder andere een module over 'Spiritualiteit en Mystiek' en 'Mensvisies'.











De Academie voor Geesteswetenschappen verzorgt (beroeps)onderwijs op Post-HBO-niveau op het gebied van zingeving, spiritualiteit en (complementaire) geestelijke gezondheidszorg. Ze put daarvoor uit oude en nieuwe bronnen van geestelijke stromingen en religies, met ruime aandacht voor mystiek en esoterie. In het onderwijs is veel ruimte voor de wisselwerking tussen studie, dialoog en innerlijke groei.